Köpvillkor

Leksand Resort AB,
Org. nummer: 556217–6577
Siljansvägen 75, 793 90 Leksand

 

Våra köpvillkor är till för att både vi som leverantör och du som besökare ska känna trygghet i vår överenskommelse.

Läs detta noggrant och meddela oss direkt om något inte är i sin ordning.

  1. Allmänt

1.1 För att göra ett köp av entré till Leksand Sommarland (entrébiljetter, säsongskort/årskort, övriga tilläggstjänster) måste du vara 18 år fyllda. Vi förbehåller oss rätten att neka eller ändra ditt köp.

1.2 För din och andra gästers säkerhet lämnar vi inte ut person-, kontakt- och orderuppgifter till tredje part, dock med undantag för polis, åklagare, faktureringsbolag eller liknande.

För information om GDPR, besök: https://www.leksandresort.se/hantering-av-personuppgifter/

 

  1. När blir min beställning bindande?

2.1 Ett bindande avtal är ingånget när Leksand Sommarland skickar dig en orderbekräftelse per e-post. Spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med oss avseende ditt köp.

 

2.2 Om du tappat bort dina biljetter eller inte mottagit dem kontaktar du support@leksandresort.se i god tid innan besöket med uppgift om den e-postadress du angav vid köptillfället.

 

Du som gäst ansvarar för att de uppgifter som efterfrågas är korrekta och fullständiga.

 

  1. Betalning

3.1 All betalning ska erläggas i sin helhet vid beställningstillfället via hemsidan, med kort eller genom fakturering via vårt samarbetande faktureringsbolag Riverty Sweden AB.

 

3.2 För att kunna erbjuda olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst.

 

3.3 Vid köp via Webbplatsen gäller de priser som anges. Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar moms.

 

3.4 Vid eventuell återbetalning kommer samma betalningsmetod du använt att tillämpas.

4. Datumstyrda entrébiljetter

Entrébiljetter gäller endast den dag/dagar som framkommer på din bokningsbekräftelse. Tvådagarsbiljetter gäller alltid två dagar i följd och går ej att dela upp.

 

Ombokning sker endast i mån av tillgänglighet under samma kalenderår och rådande öppettider.

 

4.1 Upp till 48 timmar innan första entrédagen gäller fri om- och avbokning.

Inom 48 timmar och fram till kl. 23.59 innan första entrédagen tillkommer en avgift om 95 SEK per biljett.

4.2 Vid uppvisande av giltigt intyg, på grund av allvarlig sjukdom, dödsfall, allvarligt olycksfall hos familjemedlem, nära anhörig eller medresenär, eller allvarlig händelse som drabbat din bostad eller fordon kan du omboka fram till 23:59 innan första entrédagen.

4.3 Eventuell om-/avbokning görs via mail till oss. Maila oss ditt beställningsnummer, så hjälper vi dig.

4.4 Om- eller avbokning av biljetter i samband med boendepaket hanteras direkt av respektive boendeanläggning.

4.5 Entrébiljetter som inte har använts kan inte återköpas eller ersättas i efterhand.

Återköp av biljetter kan inte göras på plats i parken.

 5. Årskort

Årskorten är personliga och är endast giltiga för de personer vars namn angivits vid köpet och som framgår på respektive årskort. Det är inte tillåtet att dela/överlåta/låna ut årskortet, överträdelse kan leda till att årskortet dras in.

5.1 Från det att kortet första gången registrerats i någon av våra kassor är namnändring inte längre möjlig.

5.2 Du har rätt att frånträda ett köp av årskort utan att ange något skäl inom 14 dagar från att avtalet ingåtts, så länge som ditt köpta kort är giltigt och ej aktiverat i någon av våra kassor.

5.3 Eventuellt frånträdande av avtal görs via mail till oss. Maila oss ditt beställningsnummer, så hjälper vid dig.

Återköp av årskort kan inte göras på plats i parken.

6. Ansvar och skyldigheter

6.1 Du förbinder dig, i och med ditt köp, att följa våra köpvillkor, parkregler samt att följa vår personals anvisningar.

 

Om du brister i detta avseende får Leksand Sommarland vägra fullgöra avtalet. Detta innebär att du får lämna parken och att dina biljetter och/eller säsongskort är förbrukade. Ingen ersättning utgår till dig.

7. Reklamation och ersättning

7.1 Om det är något du har synpunkter på bra eller dåligt, så vill vi gärna veta det. Våra gäster är det viktigaste vi har. Ta kontakt med någon av oss direkt om du funderar på något. Vår målsättning är att du bara ska behöva koncentrera dig på att ha kul.

 

7.2 Vi strävar alltid efter att leva upp till dina förväntningar. Om besöket inte motsvarar förväntningarna ska du snarast möjligt kontakta personal på plats.

Klagomål och reklamationer ska framföras skyndsamt och direkt efter att bristen upptäckts, så att vi ges möjlighet att vara dig behjälplig. Om reklamation inte sker i rätt tid förlorar du reklamationsrätten.

 

7.3 För att eventuell ersättning ska kunna övervägas måste du ha kontaktat vår personal under besöket och påpekat problemet. Om vi inte har fått möjlighet att åtgärda situationen, har du inte rätt till ersättning i efterhand.

Om ärendet gäller skador på fordon, stöld eller förlorad/skadad egendom hänvisar vi till ditt försäkringsbolag.

 

7.4 Vi lämnar inga garantier avseende köer, drift av attraktioner eller spel, samt väderförhållanden, eftersom dessa ligger utanför vår kontroll.

 

7.5 Om vi inte kommer överens med anledning av din reklamation har du rätt att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se) som genomför opartiska prövningar av tvister mellan konsumenter och näringsidkare.

8. Befrielsegrunder

8.1 Både du och vi har rätt att frånträda avtalet om det ej kan upprätthållas på grund av naturkatastrof, krigshandlingar, arbetsmarknadskonflikt, längre avbrott i vatten- eller energitillförsel, eldsvåda eller liknande händelser som varken du eller vi kan förutse eller påverka. Om en situation tvingar hela parken att stänga för dagen är vi skyldiga att återbetala dig med avdrag för den nytta du kan ha haft, alternativt erbjuda dig nya biljetter till annat datum.

 

8.2 Vi följer de säkerhetsföreskrifter som tillhandahållits av leverantör och oss själva. Vi ansvarar inte för att vissa personer inte uppfyller längdkrav, eller för att attraktioner kan stängas på grund av väderförhållanden eller andra omständigheter utanför vår kontroll.

9. Kommersiell fotografering

9.1 Fotografering och videoupptagning i kommersiellt syfte är endast tillåten efter godkännande från Leksand Sommarland.

Leksand Sommarland kan komma att kräva ersättning för kommersiell fotografering eller videoupptagning som sker utan sådant godkännande.

10. Kvarglömt

Vi ansvarar inte för kvarglömda saker i parken, i restauranger eller andra allmänna ytor. Har du tappat bort eller glömt någonting? Kontakta oss snarast på lost@leksandsommarland.se.

 

Vi på Leksand Sommarland reserverar oss för eventuella prisändringar, tryckfel och ändringar som till dagens datum ännu inte är kända.